سئو چیست؟

سئو چیست؟

کلمه سئو یک کلمه انگلیسی است که از حروف اول کلمات Search Engine Optimization بوجود آمده است و به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌باشد.

سئو یعنی مجموع‌ای از روش‌ها و دستورالعمل‌ها و انجام کارهایی که کمک به فهماندن بهتر و سریعتر فیلد کاری، موضوع نوشته یا سایت و ... به موتور جستجو است که نتیجه آن بهبود رتبه نمایش لینک سایت یا مطلب نوشته شده در صفحه نتایج موتورهای جستجو برای کاربر جستجو کننده است.

سئو فرایندی زمان بر است و با توجه به رقابت شدید حال حاضر دنیای وب سخت تر از گذشته شده است و نیازمند دانش کافی، تجربه کافی و همچنین زمان کافی برای گرفتن نتیجه دلخواه است. فرایند سئو وابسته به چندین پارامتر است که مجموعه آنها باعث موفقیت می‌شود و انجام چند مورد و رها کردن بقیه موارد، شما را به نتیجه دلخواه نخواهد رساند.

بهینه سازی سایت یا سئوی سایت از جمله خدمات ما در دیجیتالیفای می‌باشد.

موتورهای جستجو دارای معیار‌های مختلفی هستند که در اکثر موارد مشترک است، با توجه به اهمیت و داشتن بیشترین سهم جستجو در بین کاربران، موتور جستجوی گوگل دارای اهمیت ویژه‌ای است و موفقیت در آن به معنی موفقیت در دیگر موتورهای جستجو از جمله بینگ و یاهو می‌باشد. گوگل دارای حدود 200 معیار مختلف در رابطه با رتبه بندی می‌باشد که بعضی مهم تر و کاربردی تر هستند، در رابطه با این معیار‌ها در مقاله‌های آینده بیشتر صحبت خواهیم کرد.

سهم موتورهای جستجو در بین کاربران
سهم موتورهای جستجو در بین کاربران

دلیل اهمیت سئو چیست؟ حتما شنیده اید و احتمالا می دانید که سئو مهم است، اما چرا؟ چند دلیل مهم را در زیر با هم مرور می‌کنیم:

  • وقتی کاربری کلمه یا عنوانی را در موتور جستجو سرچ می کنید، معمولا و در اکثر موارد یکی از 5 نتیجه اول نتایج را کلیک کرده و وارد آن می‌شود. پس هرچه در صفحه نتایج بالاتر باشید، بیشتر دیده خواهید شد.
  • سئو باعث به اشتراک گذاری سایت شما در شبکه‌های اجتماعی می‌شود. در مورد قبل عنوان شد که 5 نتیجه اول بیشترین شانس را برای جذب کاربر دارند، اگر کاربر از مطلب یا خدمت سایت شما راضی باشد، سایت شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک خواهد گذاشت و این یعنی یک تبلیغ رایگان و بسیار مفید!
  • رعایت معیار‌های سئو علاوه بر اینکه باعث بهبود رتبه سایت شما خواهد شد، عملکرد سایت شما را نیز بهبود می بخشد، به قول معروف سئو یک توفیق اجباری است که باعث بهبود کیفیت سایت شما نیز می‌شود.

در سال‌های قبل از 1998، سئو دارای پیچیدگی‌های فعلی نبود، به دلیل آنکه در آن زمان تعداد سایت‌ها بسیار کم بودند. اما با زیاد شدن تعداد سایت‌ها، رقابتی شدن دنیای وب موتورهای جستجو و در صدر آنها گوگل اقدام به پیاده سازی الگوریتم‌های مختلف برای تصمیم گیری بهتر برای رتبه بندی سایت‌ها کردند. این الگوریتم‌ها که روز به روز هوشمند تر و دقیق تر می شوند میزان رعایت اصول و معیار‌های سئو در یک سایت، کیفیت مطالب منتشر شده در سایت و ... را ارزیابی کرده و بر اساس آن رتبه سایت را مشخص می کنند.

در صفحه نتایج جستجو، پنج نتیجه اول بیش از 65% کلیک‌ها را از آن خود کرده اند.

می توانید با دنبال کردن تگ سئو در مورد سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید.


درباره ما

گروه نرم افزاری و طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل دیجیتالیفای فعالیت خود را از سال 1394 در زمینه‌های طراحی سایت، بهینه سازی سایت و سئو و طراحی اپلیکیشن موبایل در مشهد آغاز نمود. تجربه دیجیتالیفای در حوزه های طراحی فروشگاه اینترنتی، بهینه سازی سایت (سئو سایت)، طراحی سایت اختصاصی در مشهد در خدمت شما در جهت رونق کسب و کار شماست.

بیشتر بدانید
نظرات شما
امتیاز شما به این نوشته:

نظر شما (الزامی)