ریسپانسیو چیست؟

ریسپانسیو چیست؟

در حال حاضر تقریبا تمامی صاحبان وب سایت خواهان داشتن نسخه موبایل سایت خود نیز هستند. این بدین معنی است که بایستی تمام رزولوشن‌ها را لیست کرده و برای هر کدام نسخه‌ای اختصاصی زده شود تا سایت در آن دستگاه به درستی نمایش داده شود، اما ایا با توجه به طیف وسیع و تنوع دستگاه‌های قابل حمل، اعم از گوشی تلفن همراه، تبلت‌ها و ... این کار منطقی است؟ مسلما خیر.

طراحی سایت واکنشگرا به منظور تطبیق سایت و نمایش صحیح عناصر آن (تصاویر، بلاک‌ها و ...) با توجه به سایز صفحه نمایش دستگاه کاربر مشاهده کننده بوجود آمده است. در این تکنیک عناصر و بلاک‌های موجود در صفحه قابلیت تطبیق بر اساس سایز نمایش را دارا هستند، به عنوان مثال صفحه‌ای را در نظر بگیرید که در هنگام مشاهده توسط کامپیوتر شخصی دارای 4 ستون است، اگر همین صفحه را با استفاده از تبلت باز کنید، ممکن است به جای 4 ستون 3 یا 2 ستون مشاهده کنید و در گوشی تلفن همراه 1 ستون. در واقع ستون‌های دیگر در هنگام ضرورت تبدیل به ردیف می شوند.

به عنوان مثال:

طراحی ریسپانسیو چیست
طراحی ریسپانسیو چیست

در این نوع طراحی تقریبا تمام اجزای صفحه وب سایت، اعم از ستون بندی، اندازه فونت، منوها، تصاویر بسته به سایز صفحه نمایش ممکن است دچار تغییر و یا جابجایی شوند. این طراحی در حال حاضر به صورت یک استاندارد در آمده است و سایتی که ازین نوع طراحی بهره نبرد امکان موفقیت بسیار کمتری خواهد شد، حتی اگر دارای اپلیکیشن موبایل اختصاصی باشد.

از آنجایی که طراحی سایت ریسپانسیو علاوه بر فراهم آوردن تجربه‌ای دلپذیر برای کابران یکی از پارامترهای اصلی سئو نیز است، لذا ما نیز این نوع طراحی را در دستور کار خود قرار داده تا در رسیدن شما به هدف پیش نیازها را فراهم آوریم. می توانید از نمونه کارهای واکنشگرا دیدن فرمایید.


درباره ما

گروه نرم افزاری و طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل دیجیتالیفای فعالیت خود را از سال 1394 در زمینه‌های طراحی سایت، بهینه سازی سایت و سئو و طراحی اپلیکیشن موبایل در مشهد آغاز نمود. تجربه دیجیتالیفای در حوزه های طراحی فروشگاه اینترنتی، بهینه سازی سایت (سئو سایت)، طراحی سایت اختصاصی در مشهد در خدمت شما در جهت رونق کسب و کار شماست.

بیشتر بدانید
نظرات شما
امتیاز شما به این نوشته:

نظر شما (الزامی)