آشنایی با HTML5 و CSS3

آشنایی با HTML5 و CSS3

HTML5 چیست؟ مفهومی که در حال حاضر به عنوان HTML5 شناخته می‌شود در واقع آخرین نسخه از HTML است که حاوی ویژگی‌های جدید، بهبود در ویژگی‌های قدیمی و API‌هایی جهت کمک به ساختار دهی صفحات وب است.

HTML جهت ساختاردهی به صفحات وب استفاده می‌شود، مواردی مانند بلاک بندی، جداول، لینک‌ها و ... توسط تگ‌های HTML ممکن می‌شود.

HTML5 حاوی (تقریبا) تمام تگ‌های ورژن قبلی (HTML4) به علاوه تعدادی تگ جدید جهت کمک به معنا بخشیدن به صفحات وب است. این تگ‌ها برای موتورهای جستجو (و توسعه دهندگان وب) قابل مشاهده هستند و معنادار بودن این تگ‌ها کمک شایانی به درک بهتر ربات موتور جستجو از محتوای صفحه وب می‌شود. اینجاست که بهینه سازی سایت با استفاده از HTML5 اهمیت پیدا می‌کند.

مهمترین تگ‌هایی که اضافه شده اند عبارتند از atricle, section, aside, nav, header و footer. همچنین ویژگی‌هایی نظیر امکان پخش فایل‌های صوتی و تصویری (بدون نیاز به فلش) و ... نیز در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دارد.

CSS3 چیست؟

هم اکنون متنی که مشغول مطالعه آن هستید داری فونتی خاص و رنگ نوشته سیاه است. اینگونه شخصی‌سازی‌ها در صفحات وب توسط CSS ممکن می‌شود. همانطور که حدس زدید CSS3 آخرین نسخه و حاوی ویژگی‌های شگفت انگیز از CSS است. از حرکات اشیا صفحه گرفته تا اضافه کردن فونت دلخواه، همه در این نسخه اضافه شده اند. در حال حاضر تمام ویژگی‌های این نسخه در مرورگرها پشتیبانی نمی‌شود، اما پیاده سازی این ویژگی‌ها جز برنامه‌های اصلی مرورگرهاست. استفاده از آخرین نسخه‌های در دسترس مرورگرها به معنی بهره‌مندی بیشتر ازین ویژگی‌هاست (به علاوه امنیت بیشتر).

طراحی سایت واکشنگرا یا ریسپانسیو، پیاده سازی انیمیشن‌ها، اضافه کردن سایه به المان‌های صفحه و ... با استفاده از ویژگی‌های این نسخه امکان پذیر است. استفاده از تکنولوژی‌ها و استانداردهای جدید، از جمله دو مورد ذکر شده بالا، علاوه بر این که تجربه لذت بخش تری از مشاهده صفحات وب برای کاربران به همراه دارد، تاثیر بسزایی در پیشرفت شما نیز خواهد داشت. در مقالات سئو با چگونگی و جزئیات این تاثیر بیشتر آشنا خواهید شد. (همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.).

ما در دیجیتالیفای به صورت پیشفرض و بدون اضافه شدن هیچگونه هزینه‌ای از آخرین متدها و استانداردها استفاده می‌کنیم تا شما اولین قدم را محکم بردارید، معتقدیم موفقیت شما موفقیت ماست.


درباره ما

گروه نرم افزاری و طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل دیجیتالیفای فعالیت خود را از سال 1394 در زمینه‌های طراحی سایت، بهینه سازی سایت و سئو و طراحی اپلیکیشن موبایل در مشهد آغاز نمود. تجربه دیجیتالیفای در حوزه های طراحی فروشگاه اینترنتی، بهینه سازی سایت (سئو سایت)، طراحی سایت اختصاصی در مشهد در خدمت شما در جهت رونق کسب و کار شماست.

بیشتر بدانید
نظرات شما
امتیاز شما به این نوشته:

نظر شما (الزامی)